Panduan Percuma Buat Duit Di Shopee

panduan percuma buat duit di shopee
Assalamualaikum dan salam sejahtera

Bagi anda yang belum tahu mahupun yang dah tahu, Shopee merupakan halaman marketplace di Malaysia yang mempuniyai pelbagai fungsi seperti media sosial. Anda boleh berniaga mahupun membeli di Shopee dengan begitu mudah.

Kini semakin ramai yang menggunakan platform ini samada untuk buat duit di Shopee mahupun membeli barang d Shopee. Apa yang paling menarik tentang Shopee ni, pelawatnya ramai! Ramai giler! Secara kasar! Bilangan pelawatnya dianggarkan seramai 15 juta orang sebulan! Iaitu kira-kira 500,000 orang sehari! Wow.

Mereka ini merupakan bakal prospek anda, Sangat ramai.Yang paling penting, pendaftaran shopee ini adala percuma, selamat dan sangat mesra pengguna.

Bagaimana cara nak akses Shopee ?

Mudah saja. Shopee boleh di akses melalui website shopee.com.my atau melalui app smartphone. Semua orang boleh menggunakannya. Serius sangat mudah.

Jika sebelum ini, anda banyak menghabiskan duit di Shopee, Apa kata sekarang anda tukar. Anda buat duit di Shopee pula. Tetapi, jika anda tidak tahu ingin mulakan perniagaan di Shopee, anda jangan risau. Kami berbesar hati berkongsi dengan anda ebook panduan Buat Duit Di Shopee secara percuma.

Baca juga [+] Panduan PERCUMA Buat Duit Di Shopee 

Baca juga [+] Bagaimana Jana 4 Angka Seminggu Berniaga Di Shopee

Kata-kata dari orang bijak pandai “Jika kita ada ilmu dalam sesuatu perkara yang ingin dilakukan, lagi mudah untuk kita lakukan proses yang betul”.

Begitu juga jika anda berminat untuk buat duit di Shopee. Sebenarnya jika ada ilmu, makin mudah untuk kita berniaga. Kita tiruvasi sahaja teknik orang yang dah berjaya berniaga di Shopee.. Dan kita dapat ambil pengajaran daripada kesilapan otai- otai ini lakukan sebelum ini. Ini lah jalan short cut untuk kita berjaya.

Apa yang penting kita berani mencuba . Cuba untuk berniaga di platform baru contohnya di Shopee.

Bagi yang baru sahaja ingin mencuba  berniaga di Shopee, adakah anda tahu apa itu shopee? Bagaimana untuk daftar ? Mesti banyak lagi persoalan yang timbul di fikiran anda, kan?

Jom Dapatkan panduan Buat Duit Di Shopee ini. Ianya percuma.

Panduan PERCUMA Buat Duit Di Shopee

Ebook ini dihasilkan bertujuan untuk memperkenalkan laman web Shopee kepada rakyat Malaysia di samping untuk memberi maklumat kepada sesiapa yang nak tahu dengan lebih lanjut tentang Shopee dan bagaimana anda boleh membuat duit melalui paltform online ini.

ebook panduan shopee percuma

Panduan Khas ini hanya untuk anda.

Jika berminat untuk dapatkan ebook panduan buat duit di Shopee secara PERCUMA,

sila klik link berikut >>KLIK SINI<<

Di harap panduan ini akan memberi banyak manfaat untuk anda.

Contoh Soalan Ujian Psikometrik Pembantu Tadbir Kewangan W19

CONTOH SOALAN UJIAN PSIKMETRIK PEMBANTU TADBIR KEWANGAN W19Contoh Soalan Ujian Psikometrik Pembantu Tadbir Kewangan W19 | Tahniah kepada anda yang terpilih untuk menduduki ujian Psikometrik bagi jawatan kerajaan. Ujian ini perlu diambil oleh calon yang terpilih sebelum dipanggil ke sesi temuduga. Jika anda sedang mencari panduan ujian psikometrik, berikut merupakan contoh soalan ujian psikometrik Pembantu Tadbir Kewangan W19.

Apa itu Ujian Psikometrik

Ujian Psikometrik merupakan salah satu komponen yang digunakan oleh pihak SPA untuk menilai dan mengukur tahap psikologi seseorang calon. Jika sebelum ini ujian psikometrik ini dinamakan sebagai penilaian sahsiah dan minat.

Melalui ujian psikometrik ini, calon – calon dapat dinilai dari segi tahap kepimpinan, sahsiah diri, cara berfikir, kebolehan bersosial dan berkomunikasi, kerjasama, kestabilan emosi dan beberapa kriteria yang lain.

Apakah format ujian Psikometrik

Tiada format tetap bagi soalan ujian psikometrik ini dan terdapat kepelbagaian pilihan jawapan. Jawapan yang diberikan samada terdiri daripada 2 pilihan jawapan (ya atau tidak) , 3 pilihan jawapan (betul, salah, tidak pasti) , 4 pilihan jawapan atau 5 pilihan jawapan.Wow, macam-macam bentuk jawapan yang diperlukan.

Sebenarnya, jawapan yang diberikan oleh calon sedikit sebanyak dapat menggambarkan personaliti diri, minat dan  kecenderungan samada ke arah positif ataupun negatif.

Contoh Soalan Ujian Psikometrik

Berikut merupakan beberapa contoh soalan Ujian Psikometrik sebagai panduan dan rujukan anda.

Baca juga  [+]  Contoh ujian Psikometrik SPA Kerja Kerajaan

1. Saya tidak mahu mengambil risiko, kerana bimbang kegagalan.
   A. Setuju
B. Tidak setuju

2. Perkara yang kurang diterima ialah
A.Hidup seperti biasa
B. Hidup tanpa arah tuju

3. Didalam interaksi sosial, saya rasa amat sukar bermesra dengan orang yang baru dikenali.
A. Wajar
B. Tidak wajar

4.Setiap kejayaan adalah hasil kerjasama atau pertolongan orang lain.
A. Betul
B. Salah

5. Jika orang tidak menghormati saya, saya juga tidak akan menghormatinya.
A. Wajar
B. Tidak wajar

6. Saya rasa amat gembira apabila bersama dengan rakan
A. Ya
B. Bukan

7. Pilihan anda dibuat secara
A. Rawak
B. Teliti

8. Saya kurang berkeyakinan mencuba sesuatu yang baru kerana bimbang tidak dapat hasil yang memberangsangkan
A. Wajar
B. Tidak wajar

9. Apabila saya nampak kawan saya mendapat pencapaian yang baik, saya berusaha mencontohinya.
A. Wajar
B. Tidak wajar

10. Marah adalah emosi negatif, yang boleh menimbulkan masalah teruk jika tidak dikawal.
A. Betul
B. Salah

11.Jika kita berbuat baik kepada seseorang, kita akan dibalas dengan perkara yang baik juga.
A. Setuju
B. Tidak Setuju
C. Tidak pasti

12.Walaupun dimana sahaja saya berada, saya tetap boleh menyesuaikan diri.
A. Setuju
B. Tidak Setuju
C. Tidak pasti

13. Mengambil risiko terhadap sesuatu tindakan adalah tidak menjadi suatu masalah kepada saya kerana ianya kesukaan saya.
A. Ya
B. Tidak
C. Tidak pasti

14. Saya tidak suka sekiranya pandangan saya ditolak
A. Sangat benar
B. Benar
C. Neutral
D. Tidak benar
E. Sangat tidak benar

15. Saya kurang berani untuk memberi pendapat semasa mesyuarat.
A. Sangat benar
B. Benar
C. Neutral
D. Tidak benar
E. Sangat tidak benar

Daripada beberapa contoh soalan ujian psikometrik di atas, hanya calon- calon yang cenderung ke arah positif sahaja yang lebih menonjol dan terpilih untuk hadir ke sesi temuduga kerja kerajaan.

Jadi, macam mana untuk lulus ujian psikometrik ini? Susah ke?

Tak susah. Yang penting, perlukan banyak latihan atau latih tubi dengan soalan- soalan yang mungkin akan ditanya semasa sesi ujian psikometrik. Perlu ada panduan khas untuk mantapkan lagi pemahaman mengenai soalan yang akan ditanya sesama sesi ujian psikometrik.

Panduan Lengkap Ujian Psikometrik

Panduan ujian psikometrik ini boleh dijadikan sebagai rujukan khas bagi semua peperiksaan jawatan kosong di sektor awam yang mempunyai penilaian ujian psikometrik.

 

contoh soalan ujian psikometrik SPA
KLIK SINI UNTUK MENEMPAH

Bantu diri anda untuk berjaya dengan menonjolkan aura positif anda berbanding dengan calon- calon peperiksaan jawatan kerajaan yang lain. Sila perbanyakkan latihan tubi dengan bantuan panduan ujian Psikometrik ini. Sila buat tempahan segera. Semoga berjaya.

Contoh Soalan Pengetahuan Am Peperiksaan Separa Perubatan

CONTOH SOALAN PEPERIKSAAN SEPARA PERUBATAN

Adakah anda dipanggil untuk menghadiri Peperiksaan Latihan Separa Perubatan? Jika ya, Tahniah kerana anda terpilih. Berikut ingin saya kongsikan contoh soalan peperiksaan Latihan Separa Perubatan yang akan dikendalikan oleh Suruhanjaya Perkhidmatan Awam (SPA) Malaysia. Rujukan ini boleh dijadikan sebagai panduan kepada calon Latihan Separa Perubatan bagi menghadapi peperiksaan online Latihan Separa Perubatan.

Peperiksaan online Separa Perubatan ini akan dilakukan serentak di seluruh Semenanjung Malaysia termasuk Sabah dan Sarawak dalam masa terdekat seperti mana yang telah dijadualkan oleh pihak SPA. Latihan Separa Perubatan ini terbahagi kepada 2 iaitu Latihan Separa Perubatan Bertaraf Diploma dan lagi satu Latihan Separa Perubatan Peringkat Sijil.

Untuk melayakkan diri anda mengikuti Latihan Separa Perubatan ini, para calon perlu lulus peperiksaan online yang merangkumi soalan Pengetahuan Am dan ujian Psikometrik serta Temuduga Separa Perubatan.

LATIHAN SEPARA PERUBATAN

Tempoh Latihan separa perubatan bertaraf Diploma adalah selama 3 tahun dan calon akan ditempatkan di Institut Kementerian Kesihatan Malaysia dan Kolej Swasta yang diiktiraf oleh kerajaan. Berikut merupakan 10 latihan separa perubatan bertaraf diploma:

  1. Latihan Jurupulih Perubatan Fisioterapi
  2. Latihan Jurupulih Perubatan Cara Kerja
  3. Latihan Jururawat
  4. Latihan Juruterapi Pergigian
  5. Latihan Juruteknologi Makmal Perubatan
  6. Latihan Juruteknologi Pergigian
  7. Latihan Juru X-Ray
  8. Latihan PEnolong Pegawai Farmasi
  9. Latihan Penolong Pegawai Kesihatan Perubatan
  10. Latihan Penolong Pegawai Perubatan

Manakala, Tempoh Latihan Separa Perubatan bertaraf Sijil  adalah selama 2 tahun 6 bulan dan calon akan ditempatkan di Institut Kementerian Kesihatan Malaysia dan Kolej Swasta yang diiktiraf oleh kerajaan. Berikut merupakan 2 latihan Separa Perubatan bertaraf Sijil:

  1. Latihan Pembantu Kesihatan Awam
  2. Latihan Pembantu Pembedahan Pergigian

PEPERIKSAAN LATIHAN SEPARA PERUBATAN

Untuk melayakkan diri mengikuti Latihan Separa perubatan ini, calon perlulah lulus di peringkat peperiksaan Separa Perubatan dan Temuduga Separa Perubatan.

Format bagi peperiksaan online Separa Perubatan merangkumi 2 bahagian iaitu:

  • Bahagian A : Pengetahuan Am Separa Perubatan
  • Bahagian B : Ujian Psikologi Separa Perubatan

CONTOH SOALAN PENGETAHUAN AM SEPARA PERUBATAN

Berikut merupakan contoh soalan pengetahuan Am bagi peperiksaan Latihan Separa Perubatan.

Boleh download dan baca contoh soalan yang terdapat dalam dokumen tersebut.

KLIK SINI UNTUK DOWNLOAD

PANDUAN LENGKAP PEPERIKSAAN LATIHAN SEPARA PERUBATAN

Calon peperiksaan Latihan Separa Perubatan yang tengah mencari contoh soalan, panduan dan rujukan boleh dapatkan panduan lengkap peperiksaan Latihan Separa Perubatan ini bagi membantu anda membuat persediaan sebelum peperiksaan.

Panduan ini mengandungi format peperiksaan latihan separa perubatan ,skop kerja berkaitan dengan separa perubatan, huraian ringkas jawatan dan contoh soalan peperiksaan Latihan Separa Perubatan

CONTOH SOALAN PEPERIKSAAN LATIHAN SEPARA PERUBATAN

KLIK SINI UNTUK MENEMPAH

p/s: Tempahan jualan panduan Peperiksaan Latihan Separa Perubatan adalah secara berkuota dan terhad. Sila dapatkan panduan ini dengan segera

 

 

58 JAWATAN KOSONG MAJLIS BANDARAN KUALA TERENGGANU

JAWATAN KOSONG MAJLIS BANDARAN KUALA TERENGGANUJawatan kosong terkini di Majlis Bandaran Kuala Terengganu| Bagi semua rakyat Terengganu yang berkelayakan serta yang sedang mencari kerja kosong, pihak Majlis Bandaran Kuala Terengganu ingin mempelawa anda untuk mengisi kekosongan jawatan yang disediakan. Kepada yang berminat untuk memohon jawatan yang ditawarkan sila bertindak segera.

Maklumat Jawatan Kosong Terkini

Kami , Tim Kerjaya2u sangat berbesar hati untuk membantu anda mencari peluang pekerjaan dengan menghebahkan kembali kerja kosong seperti yang diiklankan. Berikut merupakan maklumat jawatan yang ditawarkan:

Nama Majikan : Majlis Bandaran Kuala Terengganu

Jawatan kosong:

  1. Penolong Pegawai Tadbir Gred N29 ( 5 jawatan )
  2. Pembantu Kesihatan Awam Gred U19 (20 jawatan )
  3. Pembantu Tadbir Kewangan Gred W19( 4 jawatan )
  4. Pembantu Tadbir (P/O) Gred N19 (29 jawatan)

Tarikh tutup permohonan : 1 Oktober 2018
KLIK SINI UNTUK IKLAN PENUH JAWATAN

Baca juga [+] Contoh Soalan Peperiksaan Pegawai Tadbir N41 Terengganu

Baca juga [+] Contoh Soalan Ujian Psikometrik Jawatan Kerajaan

Kelayakan Minimum Pemohon Jawatan Kosong Terkini

Bagi pemohon yang berkelayakan memegang ijazah, diploma, Sijil Pelajaran Malaysia( SPM) , Sijil Tinggi Persekolahan Malaysia (STPM), A Level, atau kelayakan professional yang diiktiraf, anda dipelawa untuk memohon jawatan seperti yang dinyatakan diatas.

[Penting] Sila rujuk iklan penuh jawatan bagi menyemak kelayakan yang diperlukan bagi setiap jawatan sebelum memohon

Pemohon perlulah mempunyai kelayakan asas seperti berikut:

  1. Pemohon adalah warganegara Malaysia berumur tidak kurang dari 18 tahun pada tarikh tutup iklan jawatan
  2. Pemohon perlulah mempunyai personaliti dan keterampilan yang menarik
  3. Mempunyai semangat yang tinggi dalam bekerja secara berkumpulan
  4. Mempunyai jati diri yang cemerlang
  5. Mempunyai kelayakan/profesionalisme yang sesuai dengan jawatan

Cara Memohon Kerja Kosong Terkini

Segala permohonan jawatan kosong yang dinyatakan diatas adalah dibuat secara dalam talian (online) .

Permohonan jawatan yang tidak melalui online tidak akan dipertimbangkan.

Untuk memudahkan anda, Sila klik pautan “KLIK SINI UNTUK IKLAN PENUH JAWATAN” bagi setiap lokasi yang anda berminat untuk memohon.

Bagi permohonan kali pertama, pemohon perlu berdaftar terlebih dahulu sebelum melengkapkan maklumat yang diperlukan dalam sistem tersebut.

Hanya pemohon yang layak selepas tapisan sahaja akan dipanggil untuk saringan atau temuduga.

Semoga hebahan ini mendatangkan manfaat untuk anda mencari peluang pekerjaan yang di idamkan.

Sila buat permohonan segera.

Semoga berjaya.

JAWATAN KOSONG KEMENTERIAN KERJA RAYA MALAYSIA

PERMOHONAN JAWATAN KOSONG KERAJAAN DI JKR
Jawatan kosong terkini di Kementerian Kerja Raya Malaysia| Bagi semua warganegara Malaysia yang berkelayakan serta yang sedang mencari kerja kosong, pihak kementerian Kerja Raya Malaysia ingin mempelawa anda untuk mengisi kekosongan jawatan yang disediakan. Kepada yang berminat untuk memohon jawatan yang ditawarkan sila bertindak segera.

Maklumat Jawatan Kosong Terkini

Kami , Tim Kerjaya2u sangat berbesar hati untuk membantu anda mencari peluang pekerjaan dengan menghebahkan kembali kerja kosong seperti yang diiklankan. Berikut merupakan maklumat jawatan yang ditawarkan:

Nama Majikan : Kementerian Kerja Raya Malaysia
Jawatan kosong: Penjaga Jentera Elektrik Gred J19
Kelayakan : SPM / SVM / SKM 
11 kekosongan jawatan
Keutamaan diberikan kepada calon yang mempunyai Sijil Kekompetenan Kategori AO (Sistem voltan rendah)
Tarikh tutup permohonan : 23 September 2018
KLIK SINI UNTUK IKLAN PENUH JAWATAN

Baca juga [+] 20 Jawatan Kosong Terkini Pembantu Tadbir Seluruh Selangor

Baca juga [+] Jawatan Kosong Terkini Eksekutif Jualan

Kelayakan Minimum Pemohon Jawatan Kosong Terkini

Bagi pemohon yang berkelayakan memegang ijazah, diploma, Sijil Pelajaran Malaysia( SPM) , Sijil Tinggi Persekolahan Malaysia (STPM), A Level, atau kelayakan professional yang diiktiraf, anda dipelawa untuk memohon jawatan seperti yang dinyatakan diatas.

Penting: Sila rujuk iklan penuh jawatan bagi menyemak kelayakan yang diperlukan bagi setiap jawatan sebelum memohon

Pemohon perlulah mempunyai kelayakan asas seperti berikut:

  1. Pemohon adalah warganegara Malaysia berumur tidak kurang dari 18 tahun pada tarikh tutup iklan jawatan
  2. Pemohon perlulah mempunyai personaliti dan keterampilan yang menarik
  3. Mempunyai semangat yang tinggi dalam bekerja secara berkumpulan
  4. Mempunyai jati diri yang cemerlang
  5. Mempunyai kelayakan/profesionalisme yang sesuai dengan jawatan

Cara Memohon Kerja Kosong Terkini

Segala permohonan jawatan kosong yang dinyatakan diatas adalah dibuat secara dalam talian (online) .

Permohonan jawatan yang tidak melalui online tidak akan dipertimbangkan.

Untuk memudahkan anda, Sila klik pautan “KLIK SINI UNTUK IKLAN PENUH JAWATAN” bagi setiap lokasi yang anda berminat untuk memohon.

Bagi permohonan kali pertama, pemohon perlu berdaftar terlebih dahulu sebelum melengkapkan maklumat yang diperlukan dalam sistem tersebut.

Hanya pemohon yang layak selepas tapisan sahaja akan dipanggil untuk saringan atau temuduga.

Semoga hebahan ini mendatangkan manfaat untuk anda mencari peluang pekerjaan yang di idamkan.

Sila buat permohonan segera.

Semoga berjaya.

Jawatan Kosong Pembantu Tadbir Di 20 Agensi Sekitar Selangor

PERMOHONAN JAWATAN KOSONG PEMBANTU TADBIR SEKITAR SELANGOR

Jawatan Kosong Terkini Pembantu Tadbir sekitar Selangor| Bagi semua warganegara Malaysia yang berkelayakan serta yang sedang mencari kerja kosong.Berminat mengisi jawatan sebagai Pembantu Tadbir di beberapa agensi di Selangor, sila mohon jawatan yang ditawarkan dengan segera.

Maklumat Jawatan Kosong Terkini 

Kami , Tim kerjaya2u sangat berbesar hati untuk membantu anda mencari peluang pekerjaan dengan menghebahkan kembali kerja kosong seperti yang diiklankan. Berikut merupakan maklumat jawatan kosong yang ditawarkan di beberapa lokasi Selangor:

1.Nama Majikan : VVS Technologies Sdn Bhd
Jawatan kosong: Pembantu Tadbir & Jualan KLIK UNTUK MOHON
Gaji : RM1200 – RM1700
Lokasi : Seri Kembangan, Selangor
Tarikh tutup permohonan: 12 Oktober 2018

2.Nama Majikan : Epic Evolution (M) Sdn Bhd
Jawatan kosong:Pembantu / Eksekutif : Akaun & Tadbir KLIK UNTUK MOHON
Gaji : RM2000 – RM3500
Lokasi : Puchong, Selangor
Tarikh tutup permohonan: 10 Oktober 2018

3.Nama Majikan : Natraco Enterprise Sdn Bhd
Jawatan kosong: Pembantu Akaun / Pembantu Kerani  KLIK  UNTUK MOHON
Gaji : RM1800 – RM2500
Lokasi : Shah Alam, Selangor
Tarikh tutup permohonan: 4 Oktober 2018

4.Nama Majikan : Man Sketch Technologies Sdn Bhd
Jawatan kosong: Koordinator Tadbir Jualan KLIK  UNTUK MOHON
Gaji : RM2000 – RM2500
Lokasi : Kelana Jaya, Selangor
Tarikh tutup permohonan: 4 Oktober 2018

5.Nama Majikan : Advance Plus Engineering Sdn Bhd
Jawatan kosong: Pembantu Tadbir KLIK UNTUK MOHON
Gaji : RM1400 – RM2200
Lokasi : Subang Jaya, Selangor
Tarikh tutup permohonan: 2 Oktober 2018

6.Nama Majikan : River Pool Resources
Jawatan kosong:Eksekutif Tadbir KLIK UNTUK MOHON
Gaji : RM1200 – RM2500
Lokasi : Cheras, Selangor
Tarikh tutup permohonan: 29 September 2018

7.Nama Majikan : Yan Jian Granite Sdn Bhd
Jawatan kosong: Eksekutif Pentadbiran Sumber Manusia KLIK UNTUK MOHON
Gaji : RM2600 – RM3500
Lokasi : Semenyeh, Selangor
Tarikh tutup permohonan: 28 September 2018

8.Nama Majikan : Hoganbo 
Jawatan kosong: Pembantu Tadbir KLIK UNTUK MOHON
Gaji : RM2000 – RM2500
Lokasi :Petaling Jaya, Selangor
Tarikh tutup permohonan: 28 September 2018

9.Nama Majikan : RJZ Alliance (M) Sdn Bhd
Jawatan kosong: Eksekutif Pentadbiran & Kewangan KLIK UNTUK MOHON
Gaji : RM1500 – RM2500
Lokasi : Bukit Jelutong, Selangor
Tarikh tutup permohonan: 23 September 2018

10.Nama Majikan : ATTSpace
Jawatan kosong: Kerani Akaun dan Pentadbiran KLIK UNTUK MOHON
Gaji : RM2000 – RM3500
Lokasi : Petaling Jaya, Selangor
Tarikh tutup permohonan: 22 September 2018

11.Nama Majikan : Bio – Jourdeness Cosmetic Co. (MY) Sdn Bhd
Jawatan kosong: Pembantu Akaun dan Pentadbiran KLIK UNTUK MOHON
Gaji :
Lokasi : Subang Jaya, Selangor
Tarikh tutup permohonan: 22 September 2018

12.Nama Majikan : Econat Resources Sdn Bhd
Jawatan kosong: Eksekutif Kewangan dan Pentadbiran KLIK UNTUK MOHON
Gaji : RM1600 – RM2600
Lokasi : Sebang, Selangor
Tarikh tutup permohonan: 22 September 2018

13.Nama Majikan : Loob Holding Sdn Bhd
Jawatan kosong: Pembantu Pentadbir KLIK UNTUK MOHON
Gaji :
Lokasi : Kota Damansara, Selangor
Tarikh tutup permohonan: 17September 2018

14.Nama Majikan : DAV Engineering Sdn Bhd
Jawatan kosong: Pembantu Pentadbir @ Akaun KLIK UNTUK MOHON
Gaji : RM1600 – RM2300
Lokasi : Shah Alam, Selangor
Tarikh tutup permohonan: 16September 2018

15.Nama Majikan : Meteorix Sports Sdn Bhd
Jawatan kosong: Eksekutif Pentadbiran & Akaun  KLIK UNTUK MOHON
Gaji : RM1350 – RM1850
Lokasi : Petaling Jaya, Selangor
Tarikh tutup permohonan: 16 September 2018

16.Nama Majikan : Infoview Lifetime Sdn Bhd
Jawatan kosong: Eksekutif Pentadbiran dan Akaun  KLIK UNTUK MOHON
Gaji : up to RM1800
Lokasi : Klang, Selangor
Tarikh tutup permohonan: 16 September 2018

17.Nama Majikan : UGM Malaysia Sdn Bhd
Jawatan kosong: Eksekutif Pentadbiran  KLIK UNTUK MOHON
Gaji : RMRM2500 – RM3500
Lokasi : Klang , Selangor
Tarikh tutup permohonan: 14September 2018

18.Nama Majikan : Big Asia World Travel & Tour Sdn Bhd
Jawatan kosong: Pembantu Tadbir  / Akaun   KLIK UNTUK MOHON
Gaji : RM1500 – RM2000
Lokasi :Cheras, Selangor
Tarikh tutup permohonan: 9 Oktober 2018

19.Nama Majikan : Tenza Marketing Sdn Bhd
Jawatan kosong: Pentadbir Jualan Online   KLIK UNTUK MOHON
Gaji : RM1500 – RM1700
Lokasi :Petaling Jaya, Selangor
Tarikh tutup permohonan: 27 September 2018

20.Nama Majikan : Yonsan Corporation  Sdn Bhd
Jawatan kosong: Eksekutif Pentadbiran & Jualan   KLIK UNTUK MOHON
Gaji : RM2100 – RM3200
Lokasi :Kajang, Selangor
Tarikh tutup permohonan: 26 September 2018

Baca Juga [+] Jawatan Kosong JuruWang  sekitar Kuala Lumpur

Baca Juga [+] Jawatan Kosong Terkini Eksekutif Jualan

Kelayakan Minimum Pemohon Jawatan Kosong Terkini 

Penting: Sila rujuk iklan penuh jawatan bagi menyemak kelayakan yang diperlukan bagi setiap jawatan sebelum memohon

Pemohon perlulah mempunyai kelayakan asas seperti berikut:

  • Pemohon adalah warganegara Malaysia berumur tidak kurang dari 18 tahun pada tarikh tutup iklan jawatan
  • Pemohon perlulah mempunyai personaliti dan keterampilan yang menarik
  • Mempunyai semangat yang tinggi dalam bekerja secara berkumpulan
  • Mempunyai bakat kepimpinan
  • Mempunyai jati diri yang cemerlang
  • Mempunyai kelayakan/profesionalisme yang sesuai dengan jawatan

Cara Memohon Jawatan Kosong Terkini 

Segala permohonan jawatan kosong yang dinyatakan diatas adalah dibuat secara dalam talian (online) .

Permohonan jawatan yang tidak melalui online tidak akan dipertimbangkan.

Untuk memudahkan anda, Sila klik pautan “KLIK UNTUK MEMOHON” bagi setiap lokasi yang anda berminat untuk memohon.

Bagi permohonan kali pertama, pemohon perlu berdaftar terlebih dahulu sebelum melengkapkan maklumat yang diperlukan dalam sistem tersebut.

Hanya pemohon yang layak selepas tapisan sahaja akan dipanggil untuk saringan atau temuduga.

Semoga hebahan ini mendatangkan manfaat untuk anda mencari peluang pekerjaan yang di idamkan.

Sila buat permohonan segera.

Semoga berjaya.

Contoh Soalan Peperiksaan Pegawai Tadbir N41 Terengganu

CONTOH SOALAN PEPERIKSAAN PEGAWAI TADBIR N41 TERENGGANU

Contoh Soalan Pegawai Tadbir Negeri N41 Terengganu

Tahniah untuk anda yang terpilih! Berikut merupakan contoh soalan  peperiksaan Pegawai Tadbir  N41 Terengganu bagi membantu calon yang sedang mencari bahan rujukan, panduan serta contoh soalan Pegawai Tadbir N41 Terengganu.

Tetapi, sebelum itu, adakah anda layak untuk menduduki peperiksaan online Pegawai Tadbir Negeri Terengganu gred N41?

Untuk menyemak status kelayakan anda sila klik pautan berikut : http://e-semakanntt.spa.gov.my

Anda hanya perlu memasukkan nombor kad pengenalan anda dengan tepat.

Seperti yang telah sedia maklum, calon-calon yang terlibat akan menduduki peperiksaan online Pegawai Tadbir N41 Terengganu pada 20 September 2018, hari Khamis.

Ingin saya kongsikan dengan anda bidang tugas sebagai seorang Pegawai Tadbir N41 Terengganu, tangga gaji pegawai tadbir, format peperiksaan online pegawai tadbir  serta contoh soalan peperiksaan Pegawai Tadbir N41 Terengganu.

Tugas Pegawai Tadbir N41 Terengganu

Menurut Suruhanjaya Perkhidmatan Awam (SPA) Malaysia, tangga gaji bagi Pegawai Tadbir N41 di antara RM2080 (minimum) hingga RM9546 (maksimum).

Berikut merupakan bidang tugas atau skop kerja Pegawai Tadbir N41:

Merancang, menggubal dan melaksanakan dasar-dasar awam mengenai pengurusan sumber tenaga manusia dan organisasi, sumber kewangan, ekonomi, pentadbiran dan pembangunan wilayah/daerah/tempatan/tanah, perancangan dan pentadbiran sosial, hubungan antarabangsa dan hal ehwal luar negeri (termasuk perkhidmatan luar negeri) keselamatan/ketahanan negara serta pengurusan teknologi maklumat (sumber)

Selain itu, tugas seorang Pegawai Tadbir N41 juga,

Bertanggungjawab untuk menguruskan perolehan peralatan pejabat agensi-agensi kerajaan, memberi khidmat pakar runding terhadap sistem kerja serta pengurusan kakitangan, membantu urusan pindah milik, gadaian, melepaskan gadaian dan pajakan serta bertanggungjawab ke atas pembahagian pusaka.(sumber)

Bagaimana persediaan calon -calon sekarang? Sudah bersedia ke belum?

Kalau ya, itu sangat bagus. Persediaan untuk menghadapi peperiksaan online Pegawai Tadbir N41 Terengganu ini perlulah dilakukan dengan rapi bagi melayakkan diri anda ke peringkat seterusnya iaitu ke sesi temuduga. Tambahan pula, mungkin ini merupakan satu titik tolak permulaan anda untuk bekerja di sektor awam.

Pasti ramai calon peperiksaan Pegawai Tadbir N41 ini sedang tercari- cari panduan serta rujukan yang sesuai untuk membantu mereka dalam hal ini.

Kami berbesar hati ingin membantu anda. Pihak kami dengan kerjasama Tim Infokerjaya sedang dalam proses menyediakan rujukan dan panduan khas bagi Peperiksaan Online Pegawai Tadbir N41 Terengganu ini.

Pakej panduan ini mengandungi himpunan contoh soalan peperiksaan Pegawai Tadbir N41 Terengganu, skema jawapan yang lengkap serta nota ringkas dan tips untuk membantu calon peperiksaan Pegawai Tadbir N41 Terengganu.

Bagaimana untuk dapatkan panduan ini?

Mudah sahaja. Sila lengkapkan borang dibawah (nama dan alamat email) terlebih dahulu, kemudian pihak kami akan menghantar link pembelian terus ke email anda.

Download Contoh Soalan & Panduan Peperiksaan PEGAWAI TADBIR N41 TERENGGANU

Nama anda

Email anda



Peperiksaan online Pegawai Tadbir N41 Terengganu sesi 2018 yang dikelolakan oleh bahagian peperiksaan SPA Malaysia ini, bertujuan untuk menilai dan menguji tahap pemikiran calon bagi mengaplikasikan segala maklumat yang dipelajari.

Bagi calon- calon yang berjaya dalam peperiksaan ini sahaja yang akan berjaya melayakkan diri ke tapisan yang seterusnya iaitu temuduga sebelum anda menyandang jawatan Pegawai Tadbir N41 Terengganu.

Namun, ramai juga calon yang gagal dalam peringkat tapisan yang pertama ini berikutan gagal menjawab soalan yang dikemukan dengan baik.

Daripada maklumbalas yang kami perolehi daripada calon, terdapat pelbagai punca penyebab kepada kegagalan calon. Salah satu punca utama ialah tidak mengetahui dengan jelas format soalan dan cara untuk menjawab soalan ketika peperiksaan sedang berlangsung.

Format soalan peperiksaan Pegawai Tadbir Negeri Terengganu N41

Untuk makluman anda , jika peperiksaan sebelum ini ada 3 bahagian iaitu Pengetahuan Am, Penyelesaian masalah dan Ujian Psikometrik.

Baca juga [+] Contoh Soalan Ujian Psikometrik SPA Jawatan Kerajaan

Manakala, format peperiksaan online Pegawai Tadbir N41 Terengganu yang akan diadakan pada 20 September ini secara umumnya terbahagi kepada 2 bahagian. adalah seperti berikut:

  • Bahagian A : Soalan mengenai Pengetahuan Am

Calon perlu memantapkan pengetahuan Am mengenai bidang pentadbiran negeri dan pusat, sosioekonomi, isu semasa didalam mahupun diluar negara.

  • Bahagian B : Soalan penyelesaian masalah

Dalam bahagian ini, calon dikehendaki menyelesaikan masalah dengan memahami kemahiran menginterpretasi data  serta konsep matematik.

Matlamat peperiksaan ini mengukur dan menguji tahap kematangan dan daya pemikiran calon bagi melayakkan diri menjawat jawatan Pegawai Tadbir N41 Terengganu.

Maka, apa yang penting di sini ,sebelum peperiksaan bermula , persediaan perlu dilakukan supaya anda dapat menjawab soalan yang dikemukan dengan baik.

Contoh Soalan Peperiksaan Pegawai Tadbir N41 Terengganu: Pengetahuan Am

1. Berikut merupakan komponen utama Badan perundangan di Malaysia KECUALI
A. Yang Dipertuan Agong
B. Parlimen
C. Dewan Negara
D. Dewan Rakyat

Jawapan : B Parlimen

2. Berikut merupakan misi pentadbiran kerajaan Negeri Terengganu kecuali
A. Mentadbir Negeri Dengan Efektif Dan Efisien Berteraskan Perbelanjaan Kewangan Yang Berhemah.
B. Merealisasikan Agenda Kepimpinan Kerajaan Negeri Terengganu Darul Iman Maju Pada Tahun 2020 Dengan Melaksanakan Semua Dasar Yang Diputuskan Demi Kesejahteraan Rakyat
C. Pelaksanaan Program dan Projek Bermanfaat Yang Memberi Fokus Kepada Rakyat
D. Pengurusan Sumber Manusia Sektor Awam Yang Profesional.

Jawapan: B. Merealisasikan Agenda Kepimpinan Kerajaan Negeri Terengganu Darul Iman Maju Pada Tahun 2020 Dengan Melaksanakan Semua Dasar Yang Diputuskan Demi Kesejahteraan Rakyat

3. Baca penyataan berikut:

Merancang, melaksanakan majlis-majlis rasmi Kerajaan Negeri Terengganu Darul Iman dan Persekutuan, menguruskan lawatan Seri paduka baginda Yang di-Pertuan Agong, Yang Amat Berhormat Perdana Menteri Malaysia, Yang Amat Berhormat Timbalan Perdana Menter Malaysia, Ketua-ketua Negara dan lain-lain pembesar ke Negeri Terengganu, serta memberi khidmat nasihat kepada Jabatan Negeri dan Persekutuan berhubung Pengurusan Majlis dan Protokol Negeri.

Pernyataan di atas merupakan peranan yang dimainkan oleh
A. Bahagian khidmat pelanggan
B. Bahagian sumber manusia
C. Bahagian Pengurusan Majlis dan protokol
D. Unit Pengurusan Negeri Terengganu

Jawapan: C. Bahagian Majlis dan Protokol

(perlu diingatkan, contoh soalan di atas bukanlah soalan ramalan. Ia hanya soalan contoh sahaja)

Contoh Soalan Peperiksaan Pegawai Tadbir N41 Terengganu: PPenyelesaian masalah

1.Ahmad membelanjakan 10% daripada pendapat gajinya setiap bulan untuk membayar bil utiliti iaitu RM100. Sekiranya gaji Ahmad dinaikkan 50% pada bulan hadapan, berapakan berapakah gaji baru yang akan diperolehinya:
A. RM1000
B. RM1500
C.RM1750
D. RM2000

Jawapan :B. RM1500

Teknik menjawab:

10 % = RM100
Gaji keseluruhan : 100 / 10 x RM100 = RM1000
Kenaikkan 50%: 50/100 x RM1000 = RM500
Jumlah keseluruhan gaji : RM1000 + RM500 = RM1500

2.Safiyyah ingin mengagihkan rambutannya kepada  Husna dan Huda. Husna mendapat 5 biji rambutan manakala Huda mendapat 3 kali ganda rambutan daripada Husna. Rambutan yang tinggal pada Safiyyah hanya 10 biji sahaja. Berapakah jumlah keseluruhan rambutan tersebut?

A. 30
B.40
C. 45
D. 50

Jawapan : A.  30

Teknik menjawab:

Husna : 5 biji
Huda : 5×3 = 15 biji
Safiyyah : 10 biji
Jumlah keseluruhan : 5 + 15 + 10 = 30 biji

(Perlu diingatkan, contoh soalan di atas bukanlah soalan ramalan. Ia hanya soalan contoh sahaja)

Calon perlulah membuat persediaan awal bagi menghadapi peperiksaan ini. Kami dengan kerjasama Tim Infokerjaya berusaha untuk membantu para calon dengan menyediakan Panduan Khas Peperiksaan Online Pegawai TAdbir N41 Terengganu ini Kami telah membantu lebih 10000 calon yang akan menghadiri peperiksaan jawatan kerajaan sejak 2008 lagi.

Panduan Peperiksaan Pegawai Tadbir N41 Terengganu

Panduan peperiksaan Pegawai Tadbir N41 ini merangkumi contoh soalan peperiksaan beserta jawapan, tips menjawab soalan dan nota tambahan yang sentiasa dikemaskini untuk disesuaikan dengan format peperiksaan.

Jualan panduan khas peperiksaan Pegawai Tadbir N41 Terengganu akan dibuka hanya 4 hari sahaja sebelum tarikh peperiksaan. Jualan ini adalah berkuota. Terhad kepada yang berdaftar sahaja.

Sila daftar nama anda dibawah untuk mendapatkan hebahan pembukaan jualan terus ke email anda.

Download Contoh Soalan & Panduan Peperiksaan PEGAWAI TADBIR N41 TERENGGANU

Nama anda

Email anda



Testimoni Calon Peperiksaan Lepas

Berikut merupakan beberapa calon yang telah berjaya menjawab soalan peperiksaan online Pegawai Tadbir Negeri lalu yang telahpun menggunakan Panduan Peperiksaan Pegawai Tadbir khas untuk peperiksaan berkenaan. Dikhabarkan pada ketika itu, terdapat berpuluh ribu calon yang turut serta menduduki peperiksaan tersebut.

Panduan khas ini dapat membantu mereka membuat persediaan dan  latih tubi  serta mengetahui info yang penting sebelum menghadapi peperiksaan.

testimoni soalan peperiksaan Pegawai Tadbir testimoni soalan peperiksaan Pegawai Tadbir testimoni soalan peperiksaan Pegawai Tadbir testimoni soalan peperiksaan Pegawai Tadbir testimoni soalan peperiksaan Pegawai Tadbir

Berdasarkan maklum balas yang diterima, ramai yang berpuas hati dengan panduan tersebut. Koleksi contoh soalan serta skema jawapan sangat membantu calon membuat persediaan sebelum peperiksaan.

Sepastinya, pihak Infokerjaya sentiasa mengemaskini panduan yang dihasilkan dengan penjualan yang terkawal dari segi masa dan kualiti.

Jika anda merupakan calon untuk peperiksaan Pegawai Tadbir N41 Terengganu, mungkin panduan khas ini yang anda cari. Pastikan anda telah berdaftar dan menjadi calon yang terawal memiliki panduan khas ini.

Hebahan Tempahan Melalui Telegram

Hebahan tempahan panduan peperiksaan Pegawai Tadbir N41 ini juga dilakukan melalui chanel telegram di bawah. Anda boleh join chanel telegram di bawah terlebih dahulu.

[+] https://t.me/pegawaitadbirterengganun41

Jawatan Kosong Terkini Eksekutif Jualan

 

PERMOHONAN JAWATAN EKSEKUTIF JUALANJawatan kosong terkini di Epicentre Lifestyle Sdn Bhd| Bagi semua warganegara Malaysia yang berkelayakan serta yang sedang mencari kerja kosong, pihak Epicentre Lifestyle ingin mempelawa anda untuk mengisi kekosongan jawatan yang disediakan. Kepada yang berminat untuk memohon jawatan kosong yang ditawarkan sila bertindak segera.

Maklumat Jawatan Kosong Terkini 

Kami , Tim Kerjaya2u sangat berbesar hati untuk membantu anda mencari peluang pekerjaan dengan menghebahkan kembali kerja kosong seperti yang diiklankan. Berikut merupakan maklumat jawatan yang ditawarkan:

Nama Majikan : Epicentre Lifestyle Sdn Bhd
Jawatan kosong: Eksekutif Jualan
Tangga Gaji : RM1500 – RM1700
Lokasi : Cyberjaya , Selangor
Tarikh tutup permohonan: 4 Oktober 2018
KLIK SINI UNTUK IKLAN PENUH JAWATAN

Baca juga [+] 22 Jawatan Kosong Juruwang di sekitar Kuala Lumpur

Baca juga [+] Contoh Soalan Ujian Psikometrik SPA Jawatan Kerajaan

Kelayakan Minimum Pemohon Jawatan Kosong Terkini 

Bagi pemohon yang berkelayakan memegang ijazah, diploma, Sijil Pelajaran Malaysia( SPM) , Sijil Tinggi Persekolahan Malaysia (STPM), A Level, atau kelayakan professional yang diiktiraf, anda dipelawa untuk memohon jawatan seperti yang dinyatakan diatas.

Penting: Sila rujuk iklan penuh jawatan bagi menyemak kelayakan yang diperlukan bagi setiap jawatan sebelum memohon

Pemohon perlulah mempunyai kelayakan asas seperti berikut:

  • Pemohon adalah warganegara Malaysia berumur tidak kurang dari 18 tahun pada tarikh tutup iklan jawatan
  • Pemohon perlulah mempunyai personaliti dan keterampilan yang menarik
  • Mempunyai semangat yang tinggi dalam bekerja secara berkumpulan
  • Mempunyai bakat kepimpinan
  • Mempunyai jati diri yang cemerlang
  • Mempunyai kelayakan/profesionalisme yang sesuai dengan jawatan

Cara Memohon Kerja Kosong Terkini 

Segala permohonan jawatan kosong yang dinyatakan diatas adalah dibuat secara dalam talian (online) .

Permohonan jawatan yang tidak melalui online tidak akan dipertimbangkan.

Untuk memudahkan anda, Sila klik pautan “KLIK SINI UNTUK IKLAN PENUH JAWATAN” bagi setiap lokasi yang anda berminat untuk memohon.

Bagi permohonan kali pertama, pemohon perlu berdaftar terlebih dahulu sebelum melengkapkan maklumat yang diperlukan dalam sistem tersebut.

Hanya pemohon yang layak selepas tapisan sahaja akan dipanggil untuk saringan atau temuduga.

Semoga hebahan ini mendatangkan manfaat untuk anda mencari peluang pekerjaan yang di idamkan.

Sila buat permohonan segera.

Semoga berjaya.

Contoh Soalan Ujian Psikometrik SPA Jawatan Kerajaan

Contoh Soalan Ujian Psikometrik SPA | Tahniah kepada anda yang terpilih untuk menduduki ujian Psikometrik bagi jawatan dalam Suruhanjaya Perkhidmatan Awam (SPA). Ujian ini perlu diambil oleh calon yang terpilih sebelum dipanggil ke sesi temuduga.

Apa itu Ujian Psikometrik

Ujian Psikometrik merupakan salah satu komponen yang digunakan oleh pihak SPA untuk menilai dan mengukur tahap psikologi seseorang calon. Jika sebelum ini ujian psikometrik ini dinamakan sebagai penilaian sahsiah dan minat.

Melalui ujian psikometrik ini, calon – calon dapat dinilai dari segi tahap kepimpinan, sahsiah diri, cara berfikir, kebolehan bersosial dan berkomunikasi, kerjasama, kestabilan emosi dan beberapa kriteria yang lain.

Apakah format ujian Psikometrik

Tiada format tetap bagi soalan ujian psikometrik ini dan terdapat kepelbagaian pilihan jawapan. Jawapan yang diberikan samada terdiri daripada 2 pilihan jawapan (ya atau tidak) , 3 pilihan jawapan (betul, salah, tidak pasti) , 4 pilihan jawapan atau 5 pilihan jawapan.Wow, macam-macam bentuk jawapan yang diperlukan.

Sebenarnya, jawapan yang diberikan oleh calon sedikit sebanyak dapat menggambarkan personaliti diri, minat dan  kecenderungan samada ke arah positif ataupun negatif.

Contoh Soalan Ujian Psikometrik

Berikut merupakan beberapa contoh soalan Ujian Psikometrik sebagai panduan dan rujukan anda.

1. Saya tidak mahu mengambil risiko, kerana bimbang kegagalan.
   A. Setuju
B. Tidak setuju

2. Perkara yang kurang diterima ialah
A.Hidup seperti biasa
B. Hidup tanpa arah tuju

3. Didalam interaksi sosial, saya rasa amat sukar bermesra dengan orang yang baru dikenali.
A. Wajar
B. Tidak wajar

4.Setiap kejayaan adalah hasil kerjasama atau pertolongan orang lain.
A. Betul
B. Salah

5. Jika orang tidak menghormati saya, saya juga tidak akan menghormatinya.
A. Wajar
B. Tidak wajar

6. Saya rasa amat gembira apabila bersama dengan rakan
A. Ya
B. Bukan

7. Pilihan anda dibuat secara
A. Rawak
B. Teliti

8. Saya kurang berkeyakinan mencuba sesuatu yang baru kerana bimbang tidak dapat hasil yang memberangsangkan
A. Wajar
B. Tidak wajar

9. Apabila saya nampak kawan saya mendapat pencapaian yang baik, saya berusaha mencontohinya.
A. Wajar
B. Tidak wajar

10. Marah adalah emosi negatif, yang boleh menimbulkan masalah teruk jika tidak dikawal.
A. Betul
B. Salah

11.Jika kita berbuat baik kepada seseorang, kita akan dibalas dengan perkara yang baik juga.
A. Setuju
B. Tidak Setuju
C. Tidak pasti

12.Walaupun dimana sahaja saya berada, saya tetap boleh menyesuaikan diri.
A. Setuju
B. Tidak Setuju
C. Tidak pasti

13. Mengambil risiko terhadap sesuatu tindakan adalah tidak menjadi suatu masalah kepada saya kerana ianya kesukaan saya.
A. Ya
B. Tidak
C. Tidak pasti

14. Saya tidak suka sekiranya pandangan saya ditolak
A. Sangat benar
B. Benar
C. Neutral
D. Tidak benar
E. Sangat tidak benar

15. Saya kurang berani untuk memberi pendapat semasa mesyuarat.
A. Sangat benar
B. Benar
C. Neutral
D. Tidak benar
E. Sangat tidak benar

Daripada beberapa contoh soalan ujian psikometrik di atas, hanya calon- calon yang cenderung ke arah positif sahaja yang lebih menonjol dan terpilih untuk hadir ke sesi temuduga kerja kerajaan.

Jadi, macam mana untuk lulus ujian psikometrik ini? Susah ke?

Tak susah. Yang penting, perlukan banyak latihan atau latih tubi dengan soalan- soalan yang mungkin akan ditanya semasa sesi ujian psikometrik. Perlu ada panduan khas untuk mantapkan lagi pemahaman mengenai soalan yang akan ditanya sesama sesi ujian psikometrik.

Sila dapatkan panduan Ujian Psikometrik

Panduan ujian psikometrik ini boleh dijadikan sebagai rujukan khas bagi semua peperiksaan jawatan kosong di sektor awam yang mempunyai penilaian ujian psikometrik.

 

contoh soalan ujian psikometrik SPA

Bantu diri anda untuk berjaya dengan menonjolkan aura positif anda berbanding dengan calon- calon peperiksaan jawatan kerajaan yang lain. Sila perbanyakkan latihan tubi dengan bantuan panduan ujian Psikometrik ini. Sila buat tempahan segera. Semoga berjaya.
soalan ujian psikometrik

22 Kekosongan Jawatan Juruwang Sekitar Kuala Lumpur

PERMOHONAN JAWATAN KOSONG JURUWANG SEKITAR KUALA LUMPUR22 Kekosongan Jawatan Juruwang sekitar Kuala Lumpur| Bagi semua warganegara Malaysia yang berkelayakan serta yang sedang mencari kerja kosong yang berminat mengisi jawatan sebagai juruwang di beberapa majikan di Kuala Lumpur,sila mohon jawatan yang ditawarkan dengan segera. Permohonan adalah secara online.

Maklumat Jawatan Kosong Terkini 

Kami , Tim kerjaya2u sangat berbesar hati untuk membantu anda mencari peluang pekerjaan dengan menghebahkan kembali kerja kosong seperti yang diiklankan. Berikut merupakan maklumat jawatan kosong yang ditawarkan di beberapa lokasi Kuala Lumpur:

1.Nama Majikan : Asiamex Concepts Sdn Bhd
Jawatan kosong: Senior Hostess cum Juruwang KLIK UNTUK MOHON
Gaji : RM1743 – RM1943
Lokasi : Jalan Ampang, Kuala Lumpur
Tarikh tutup permohonan: 27 September 2018

2.Nama Majikan : Asiamex Concepts Sdn Bhd
Jawatan kosong: Hostess cum Juruwang KLIK UNTUK MOHON
Gaji : RM1100 – RM1706
Lokasi : Jalan Ampang, Kuala Lumpur
Tarikh tutup permohonan: 9 September 2018

3.Nama Majikan : Guardian Health And Beauty Sdn Bhd
Jawatan kosong: Juruwang KLIK  UNTUK MOHON
Gaji : RM1460 – RM1500
Lokasi : Mid Valley City, Kuala Lumpur
Tarikh tutup permohonan: 23 September 2018

4.Nama Majikan : Guardian Health And Beauty Sdn Bhd
Jawatan kosong: Juruwang KLIK  UNTUK MOHON
Gaji : RM1350 – RM1550
Lokasi : Taman Danau Desa, Jalan Klang Lama, Kuala Lumpur
Tarikh tutup permohonan: 30 Ogos 2018

5.Nama Majikan : Royal Lake Club
Jawatan kosong: Pembantu Juruwang KLIK UNTUK MOHON
Gaji : RM1200 – RM1500
Lokasi : Taman Tasik Perdana, Kuala Lumpur
Tarikh tutup permohonan: 7 September 2018

6.Nama Majikan : Gong Cha
Jawatan kosong: Juruwang / Crew Khidmat Gong Cha KLIK UNTUK MOHON
Gaji : RM1500 – RM2000
Lokasi : Mid Valley, Kuala Lumpur
Tarikh tutup permohonan: 1 September 2018

7.Nama Majikan : Jefflee The Hair Group Sdn Bhd
Jawatan kosong: Khidmat Pelanggan  / Juruwang KLIK UNTUK MOHON
Gaji : RM1500 – RM2000
Lokasi : Seri Petaling, Kuala Lumpur
Tarikh tutup permohonan: 15 September 2018

8.Nama Majikan : Qsha Trading (M) Sdn Bhd
Jawatan kosong: Juruwang / Pelayan KLIK UNTUK MOHON
Gaji : RM1000 – RM1200
Lokasi : Gombak Utara, Kuala Lumpur
Tarikh tutup permohonan: 3 September 2018

9.Nama Majikan : Epicentre Lifestyle Sdn Bhd
Jawatan kosong: Juruwang KLIK UNTUK MOHON
Gaji : RM1400 – RM1500
Lokasi : Jalan Sultan Ismail, Kuala Lumpur
Tarikh tutup permohonan: 14 September 2018

10.Nama Majikan : Syarikat A. Sandiran
Jawatan kosong: Kerani / Juruwang KLIK UNTUK MOHON
Gaji : RM50 – RM55 per hari
Lokasi : Jalan Tungku Abdul Rahman, Kuala Lumpur
Tarikh tutup permohonan: 9 September 2018

11.Nama Majikan : Syarikat A. Sandiran
Jawatan kosong: Kerani / Juruwang KLIK UNTUK MOHON
Gaji : RM40 – RM45 per hari
Lokasi : Masjid Jamek, Kuala Lumpur
Tarikh tutup permohonan: 26 September 2018

12.Nama Majikan : Wangsa Bowl
Jawatan kosong: Juruwang KLIK UNTUK MOHON
Gaji : RM1000- RM1300
Lokasi : Wangsa Maju, Kuala Lumpur
Tarikh tutup permohonan: 23 September 2018

13.Nama Majikan : Seri Pacific Hotel Kuala Lumpur
Jawatan kosong: Juruwang Restoran KLIK UNTUK MOHON
Gaji : RM1600 – RM2000
Lokasi : Jalan Putra, Kuala Lumpur
Tarikh tutup permohonan: 14 September 2018

14.Nama Majikan : Seed & Bean
Jawatan kosong: Juruwang / Penyediaan Makanan KLIK UNTUK MOHON
Gaji : RM1100 – RM1500
Lokasi : Jalan Metro Pudu, Kuala Lumpur
Tarikh tutup permohonan: 12 September 2018

15.Nama Majikan : Agensi Pekerjaan BGC Group (M) Sdn Bhd
Jawatan kosong: Juruwang (Pembantu Kedai)  KLIK UNTUK MOHON
Gaji : RM1500 – RM1900
Lokasi : Seri Petaling, Kuala Lumpur
Tarikh tutup permohonan: 12 September 2018

16.Nama Majikan : Butterscotch Sdn Bhd
Jawatan kosong: Juruwang  KLIK UNTUK MOHON
Gaji : up to RM2500
Lokasi : Mid Valley, Kuala Lumpur
Tarikh tutup permohonan: 12 September 2018

17.Nama Majikan : Lees Frozen Food Sdn Bhd
Jawatan kosong: Juruwang Runcit  KLIK UNTUK MOHON
Gaji : RM1600 – RM2200
Lokasi : Sri Hartamas, Kuala Lumpur
Tarikh tutup permohonan: 11 September 2018

18.Nama Majikan : Guardian Health Care And Beauty Sdn Bhd
Jawatan kosong: Juruwang   KLIK UNTUK MOHON
Gaji : RM1000 – RM1500
Lokasi :KLCC, Kuala Lumpur
Tarikh tutup permohonan: 4 September 2018

19.Nama Majikan : Guardian Health Care And Beauty Sdn Bhd
Jawatan kosong: Juruwang   KLIK UNTUK MOHON
Gaji : RM1000 – RM1500
Lokasi :Ampang, Kuala Lumpur
Tarikh tutup permohonan: 4 September 2018

20.Nama Majikan : Suria Jaya Ventures Sdn Bhd
Jawatan kosong: Juruwang   KLIK UNTUK MOHON
Gaji : RM1300 – RM1600
Lokasi :Damansara Utama, Kuala Lumpur
Tarikh tutup permohonan: 4 September 2018

21.Nama Majikan : AEON Co. (M) Sdn Bhd
Jawatan kosong: Juruwang   KLIK UNTUK MOHON
Gaji : RM1000 – RM1800
Lokasi :Taman Maluri , Cheras, Kuala Lumpur
Tarikh tutup permohonan: 2 September 2018

22.Nama Majikan : AEON Co. (M) Sdn Bhd
Jawatan kosong: Juruwang   KLIK UNTUK MOHON
Gaji : RM1000 – RM1800
Lokasi :AU2 Setiawangsa, Taman Keramat, Kuala Lumpur
Tarikh tutup permohonan: 2 September 2018

 

Kelayakan Minimum Pemohon Jawatan Kosong Terkini 

Penting: Sila rujuk iklan penuh jawatan bagi menyemak kelayakan yang diperlukan bagi setiap jawatan sebelum memohon

Pemohon perlulah mempunyai kelayakan asas seperti berikut:

  • Pemohon adalah warganegara Malaysia berumur tidak kurang dari 18 tahun pada tarikh tutup iklan jawatan
  • Pemohon perlulah mempunyai personaliti dan keterampilan yang menarik
  • Mempunyai semangat yang tinggi dalam bekerja secara berkumpulan
  • Mempunyai bakat kepimpinan
  • Mempunyai jati diri yang cemerlang
  • Mempunyai kelayakan/profesionalisme yang sesuai dengan jawatan

Cara Memohon Jawatan Kosong Terkini 

Segala permohonan jawatan kosong yang dinyatakan diatas adalah dibuat secara dalam talian (online) .

Permohonan jawatan yang tidak melalui online tidak akan dipertimbangkan.

Untuk memudahkan anda, Sila klik pautan “KLIK UNTUK MEMOHON” bagi setiap lokasi yang anda berminat untuk memohon.

Bagi permohonan kali pertama, pemohon perlu berdaftar terlebih dahulu sebelum melengkapkan maklumat yang diperlukan dalam sistem tersebut.

Hanya pemohon yang layak selepas tapisan sahaja akan dipanggil untuk saringan atau temuduga.

Semoga hebahan ini mendatangkan manfaat untuk anda mencari peluang pekerjaan yang di idamkan.

Sila buat permohonan segera.

Semoga berjaya.